#header-inner img {margin: 0 auto !important;} #header-inner {text-align:center !important;} -->

Pages

Friday 13 March 2015

SHORT VACAY SEKEPING TENGGIRI, BANGSAR

Assalamualaikum semua!

Ok.. Sempena anniversary aku dan laki aku yang pertama 7 Mac 2014- 7 Mac 2015 kami pon buat la percutian last minute konon2 nak celebrate 1st anniversary laa.. tu pon check in ari sabtu, end of Jumaat baru sibuk2 nk email owner  Sekeping Tenggiri.. aku booking kat sini SEKEPING RETREATS  .. Konon2 nk lari dari kesibukan kota.. hehehee. tapi still dlm KL jugak.. Sepatutnye minggu lepas aku bejalan ke Melaka ngn laki aku. Tapi xdek rezki nk p situu. Konon2 merajuk ngn laki aku. aku punggah segala baju yg dah kemas. Wat keras duk kat katil je. ahhahaha. Burok perangaii... Akhirnye, rezki aku p Sekeping Tenggiri ni celebrate anniversary.. hehehe..

Sekeping ni bnyk kat KL, ade kat Selangor, Penang n Ipoh. Yang aku g ni kat Bangsar.. Location kat Jalan Tenggiri Bangsar (Landmark: Belakang NSTP, Jalan Riong)  Familiar jugak la area sini sbb pernah lah duk Bangsar keje part time zaman mode-mode dolu..

Laki aku sampai2 je aku paksa la die setting segala camera.. Paksa rela..

Sekeping Tenggiri Bangsar ade 7 jenis bilik, aku book yang Left Garden Room.. Bilik aku paling hujung laa. Lokasi rumah ni pon taman perumahan. So, xdek la takut sangat...




Popcorn Garret.. wat kudap2 sambil tgk dugong laki aku berenang kat swimming pool

Salah aku la xperasan katil type time booking. Tapi xpe. boleh rapatkan.. ade kelambu sebab situ ade nyamuk2

hari ke 2 baru dpt swimming .. tu pon pas subuh tu laki aku xtdo balik sbb nk terjun dlm swimming pool. Time tu xdek org jaga die kata. hehe

Lagi 1, kat sane tuk gegurl n boboy yg nk swim kene pakai swimming suit ok. kalau x dpt masuk kaki sahaja..


Petang2 Maghrib rembang housekeeper pasang la ubt nyamuk

Hari mula2 smpai.. Bukan reti malu bergambor. Relaks je henpon sangkut kat pokok

Ini lah ghupe swimming pool nye pon.. x besar pon tapi seronok. Hehe

Tempat berehat2 melihat pemandangan hijau dan menara Maybank katanye. hehhehe

Siap bawak bekal lagi. Sempat gak memasak pagi Sabtu sebelum pergi berbasikal kat Titiwangsa

Pantry Sekeping

Segala jenis camera aku bawak. Henpon jugak yg berguna

Bilik air nye

Alaaa. Lupa nk pesan, kat sini x frenly Muslim.. So, nak ''ukk ukk'' tu susah la sikit.. Xdek sumber air dekat2 dengan bowl. So mcm kene balik rumah je kan kalau nk membuang.. Dia ade bg pinjam baldi. Tapi cinonet mcm cebok je.. Penat la keje nye nk menadah..

Lagi 1, pasal sembahyang.. arah kiblat die xdek ye. So kalau korang xnak pergi jemaah kat Masjid Saidina Abu Bakar kat Bangsar tu better bwk kompas siap2.. Laki aku mmg particular sikit bab2 mcm ni.. Mmng die bwk siap2 sumenye.. So, boleh la sembahyang dlm bilik je..



Bilik air kat atas ni open space sikit. Malam elok tutup pintu. Nyamuk masuk nanti..
Aku punye rate setakat ni, memang best la.. memang la mahal sikit RM220.00/night tapi jimat la minyk and toll kalau nk pergi jauh.. Ye dakkk..???


hehehee














No comments:

Post a Comment